گروه پژوهشی یاران عهد عضو فعال میپذیرد
این گروه پژوهشی از دوستان برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی دعوتبه عمل می آورد
برای ثبت نام در تالار گفتمان ادیان عضو شوید...
گروه پژوهشی یاران عهد عضو فعال میپذیرد
این گروه پژوهشی از دوستان برای شرکت در پروژه های تحقیقاتی دعوتبه عمل می آورد
برای ثبت نام در تالار گفتمان ادیان عضو شوید...
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
نامِ حضرت مهدی | 0 | 111 | hossein |
مبارزه با خود ارضایی | 1 | 144 | shie |
چرا امام حسن(ع) انقدر غریب است؟؟؟؟؟؟؟ | 0 | 138 | shie |
علل پوچ گرایی در جوانان | 7 | 373 | porseshgar |
ظاهر آیات قرآن و برخی روایات این است که یهود و نصارا تا قیامت باقی خواهند ماند و در مقابل برخی روایات وجود دارد که دلالت می کند به اینکه جز دین محمد(صلی الله علیه و آله) دینی باقی نمی ماند . . .
او سه لشگرکشى مهم داشت ؛ به غرب ، به شرق و به منطقه اى که در آنجا یک تنگه کوهستانى وجود داشت و در هر یک از این سفرها با اقوامى برخورد کرد.
آنچه اکنون درصدد بیان آن هستیم، بررسی دیدگاههای مختلف شیعیان نسبت به مسأله انتظار فرج موفور السرور قطب دایره امکان حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف میباشد. با توجه به ابعاد گوناگون انتظار، میتوان شیعیان منتظر را به چهار دسته تقسیم نمود.
ادامه را مطالعه کنید...
حضرت علی(ع)، منشأ فتنهها را چنین بیان نمودهاند:
همانا از دو خصلت بر شما هراسانم؛ پیروی از هوای نفس و آرزوی طولانی
رجـعـت یـکى از مسائل پیچیده مربوط به دوران ظهور حضرت مهدى (عج ) است ,بر اساس این عـقـیـده گروهى از مومنین به این جهان بازمى گردند تا ظهور دولت حق را مشاهده کنند و از شـکـوفـایـى آن لذت ببرند, و نیز گروهى از منافقین بازگردانده مى شوند تا کیفر دنیوى اعمال ناشایست خویش را بچشند.
رجـعـت یـکى از مسائل پیچیده مربوط به دوران ظهور حضرت مهدى (عج ) است ,بر اساس این عـقـیـده گروهى از مومنین به این جهان بازمى گردند تا ظهور دولت حق را مشاهده کنند و از شـکـوفـایـى آن لذت ببرند, و نیز گروهى از منافقین بازگردانده مى شوند تا کیفر دنیوى اعمال ناشایست خویش را بچشند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يعْدِلُونَ الأنعام﴿١﴾
بَابٌ نَادِرٌ فِي حَالِ الْغَيْبَةِ البقیه الله فی ارضه
1. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِيهِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْمُفَضَّلِ بـْنِ عـُمـَرَ عـَنْ أَبـِى عـَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَقْرَبُ مَا يَكُونُ الْعِبَادُ مِنَ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ أَرْضَى مَا يـَكـُونُ عـَنْهُمْ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ وَ لَمْ يَظْهَرْ لَهُمْ وَ لَمْ يَعْلَمُوا مَكَانَهُ وَ هُمْ فِى ذَلِكَ يـَعـْلَمـُونَ أَنَّهُ لَمْ تـَبـْطـُلْ حُجَّةُ اللَّهِ جَلَّ ذِكْرُهُ وَ لَا مِيثَاقُهُ فَعِنْدَهَا فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً فَإِنَّ أَشَدَّ مَا يَكُونُ غَضَبُ اللَّهِ عَلَى أَعْدَائِهِ إِذَا افْتَقَدُوا حُجَّتَهُ وَ لَمْ يَظْهَرْ لَهـُمْ وَ قـَدْ عـَلِمَ أَنَّ أَوْلِيـَاءَهُ لَا يـَرْتـَابـُونَ وَ لَوْ عـَلِمَ أَنَّهُمْ يَرْتَابُونَ مَا غَيَّبَ حُجَّتَهُ عَنْهُمْ طَرْفَةَ عَيْنٍ وَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ إِلَّا عَلَى رَأْسِ شِرَارِ النَّاسِ
اصول كافى جلد 2 صفحه 127 رواية1
ترجمه در ادامه ی مطلب
شبهات طرح شده ی اخیر